תיאוריית השימושים והסיפוקים



צרכני התקשורת הם קהל פעיל המנסה לספק צרכים חברתיים באמצעות חשיפה לאמצעי תקשורת ההמונים ותוכניהם. ארבע קבוצות של צרכים שעליהם עונים אמצעי התקשורת:
1. צרכים קוגניטיביים(שכליים): ידע , מידע והבנה על המתרחש. גיבוש עמדה
2. צרכים רגשיים: הנאה, ריגוש, צחוק, פורקן רגשי
3. צרכים חברתיים: קשר עם משפחה וחברים, חיזוק הביטחון בעצמך, במעמד שלך, תחושת השתייכות לקהילה, השתתפות בדיון ציבורי
4. צרכים אסקפיסטים: בריחה מהמציאות פורקן מתח, ניתוק .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה