אסטרטגיית
הפרסום= אסטרטגיית המסר+אסטרטגיית המדיה
אסטרטגיית
המסר:
אסטרטגיית
המסר עוסקת בתוכן המסר, בנייתו, אופן עברתו וכו'... כל אלה אמורים ליצור מסר
המופנה לקהל היעד וישיג את יעדי הפרסום. בשלב זה קובעים מה יהיה תוכן המסר?, מה
בעצם רוצים לומר?, באילו טכניקות להשתמש כדי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר?,
מי יהיו המשתתפים בפרסומת? וכו'... שלב זה הוא שלב חשוב ביותר משום שהוא לב ליבה
של הפרסומת והא כמובן תלוי ומושפע מיתר השלבים
במודל.
*פניית מסר: הדרך ואופן שבא מבנים את המסר לקהל היעד. פניית
המסר כוללת את כל הרעיונות היצירתיים והטכניקות השונות שאמורות להפנות את המסר
בצורה הטובה ביותר, שתעורר את הצרכן לחשיבה, עניין ופעולה.
בפנית מסר יש 2 צורות מרכזיות: 1. פנייה שכלית
2. פנייה רגשית.
-
פנייה שכלית:
בפנייה זאת המסר מופנה אל השכל וההיגיון של הצרכן. בפנייה זו יש ניסיון לשכנע
ולהעביר מידע על פעולתו של המסר, מרכיביו, יתרונותיו, התועלת המופקת ממנו
וכו'.. בפניה שכלית מתבססים בעיקר על
העברת מידע על המוצר באמצעות הסברים ברורים, הדגמות והוכחות על יעילותו של המוצר.
הפניה השכלית מתאימה בעיקר למצבים שבהם לצרכן יש עניין במוצר ונכונות לעבד מידע
עליו.
-
פנייה רגשית:
בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן. יש נסיון להרשים, ללמד ולשכנע את
הצרכן לא דרך השכל אלא באמצעות עוררות רגשית כמו: התפעלות, צחוק, הנאה וכו'...
המטרה המרכזית של הפניה הרגשית היא למשוך את הצופה, לעניין אותו, ליצור תדמית
ייחודית למוצר ולנסות להתבלט מיתר הפרסומות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה